آخرین اخبار
کد مطلب: 146802
نشست معتمدان طوايف و ايلات با موضوع آسيب هاي اجتماعي درلردگان برگزار شد
ميانجي‌ گري ريش ‌سفيدان ظرفيتي با ارزش براي حل آسيب ‌هاي اجتماعي است
تاریخ انتشار : 1400/09/22 08:04:03
نمایش : 614
معاونت اجتماعي سپاه قمر بني هاشم (ع) استان چهار محال و بختياري در جمع بزرگان، معتمدين محله حاجي آباد شهرستان لردگان گفت: بي تفاوتي اجتماعي، يکي از مهم ترين مسائلي است که گريبانگير جامعه ما شده است.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ سرهنگ عبد الله جمشيدي معاونت اجتماعي سپاه قمر بني هاشم (ع) استان چهار محال و بختياري در جمع بزرگان، معتمدين محله حاجي آباد شهرستان لردگان گفت : ما بايد مشوق و موسع قانون و قانونمندي در منطقه باشيم و از هرگونه نا امني، بي نظمي، و سرپيچي از دستورات قانون خودداري نمائيم.

سرهنگ جمشيدي اشاره داشت: بي تفاوتي اجتماعي،  يکي از مهم ترين مسائلي است که گريبانگير جامعه ما شده است چرا که « بي تفاوتي» از جمله آسيب‌هاي مهم در روابط انساني و مانعي مهم در برابر ترويج سبک زندگي اسلامي محسوب مي‌شود و در صورت فراگيرشدن بي تفاوتي در جامعه، در هيچ کس توانايي و عزمِ برخورد با نابساماني‌ها و دعوت به خوبي‌ها وجود نخواهد داشت.

وي از سران طوايف منطقه خواست که با تاسي به فرهنگ غني اسلام مراسم شادي و عزاي خود را سامان دهيم و از انجام کاهارهاي غير فرهنگي مانند تيراندازي در مراسمات پرهيز نمائيم.
جمشيدي ادامه داد: بحث اسراف، تيراندازي و حضور خواننده را مورد برسي قرار دهيد چرا که با آموزه هاي ديني منافات دارد چرا که مردم شهرستان لردگان از قديم و الايام به قرآن، فرهنگ اسلامي و سيره  ائمه هدي (ع) پايبندي و علاقمندي خاصي دشته و دارند. 

 معاون اجتماعي سپاه قمر بني هاشم (ع) استان چهار محال و بختياري با تاکيد بر مهريه درست و اسلامي براي زوجين افزود: ما بايد به آسيب هاي اجتماعي مانند طلاق، اعتياد، اختلاف توجه ويژه اي داشته باشيم و سعي بر پيشگيري از اين آسيب ها داشته باشيم لذا سران ايلات و طوايف مي توانند در اين راستا گام هاي بلندي بردارند.

جمشيدي افزود: در جامعه امروزي ما نيز نقش ميانجي‌ گري ريش‌ سفيدان و بزرگان خانواده‌ ها و سران طوايف، علما و ائمه مساجد بسيار پر رنگ است و در مواقع مختلفي باعث کاهش بسياري از اين آسيب‌ هاي اجتماعي شده است. استان ما آئين ‌هاي فرهنگي جالبي در اين موضوع  دارند که زنده کردن اين آئين‌ها به کاهش آسيب‌ هاي اجتماعي کمک خواهد کرد.

شايان ذکر است که اين نشست به همت معاونت اجتماعي سپاه  شهرستان لردگان  در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور لردگان برگزارگرديد.

انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس